Igår bjöd vi på Demoskop in till trevligt glöggmingel och presentation av Schibsted Future Report 2020 i våra lokaler i Stockholm. Likt tidigare år finns det mängder av spännande trendspaningar och omvärldsanalyser att ta del av. Årets insight story handlar om kläder och hållbarhet där Demoskop har undersökt svenskarnas konsumtion av mode och kläder.
På scen stod Ann Axelsson, Schibsted, som hälsade alla välkomna och berättade om Future Report 2020. Britt Nilsen, Schibsted, pratade om begreppet klädskam och konsumentmakt. Demoskops Karin Nelsson berättade om olika målgruppers syn på kläder och hållbarhet. Helena Waker, Trade Partners Sweden, berättade om modebranschens roll och ansvar, och
Wendy Heijne, Studio Heijne, gav sin syn på hur man skapar hållbart mode.
Här kan du ladda ner Schibsted Future Report 2020. Stort tack till alla som kom!
/Vännerna på Demoskop
Kommentera