Över 100 000 följare på LinkedIn!

I augusti fick NCC över 100.000 följare på LinkedIn, ett mål vi har jobbat mot en längre tid. Jag tror inte på att klumpa ihop sociala medier som en kanal utan på att ha mål, målgrupps- och innehållsstrategi för varje kanal. På NCC jobbar vi så vecka efter vecka, envist med ett klart mål framför oss.

I Sverige finns 30 procent av internetanvändarna på LinkedIn och nätverket används av såväl arbetande som föräldralediga för att hålla kontakt med arbetslivet och kollegorna. Det är något fler män (34%) än kvinnor (25%) som använder LinkedIn.

På NCC har vi haft en tydlig strategi för hur vi jobbar med LinkedIn, kommunikationskanalen har varit viktigt för oss då vi är i stort behov av att anställa nya medarbetare. Det är därför glädjande att så många är intresserade av vårt bolag, vill se vad vi gör i vår bransch och att vi nu nått över 100.000 följare!

NCC finns på LinkedIn för att bygga vårt varumärke som arbetsgivare och för att visa vad vi gör för att attrahera nya medarbetare – men också för att visa nya tjänster inom vårt erbjudande. Vi bygger också en intern stolthet för det vi gör genom vårt nätverk på LinkedIn. Många anställda följer vår kanal och delar våra inlägg. LinkedIn har också blivit den kanal där alla länder och affärsområden kommit samman och samarbetar på ett föredömligt sett. Om man i andra kanaler har lite olika åsikter om kanalens duglighet, målgrupp eller styrka så har LinkedIn samlat oss kommunikationsmässigt. Varje månad publicerar vi mellan 50-80 inlägg mot olika målgrupper i olika länder. I början hade vi aktivitetsmål men det behöver vi inte längre – alla länder och affärsområden förser oss med bra innehåll. Bra innehåll är nyckeln – det är något som vi jobbar med hela tiden och som gör att vi är intressanta att följa och därmed fortsätter växa.

Följ gärna vår resa på LinkedIn! Hoppas vi ses där! (https://www.linkedin.com/company/ncc)

Bloggare

Ingela Jerat, Head of Digital NCC
https://www.linkedin.com/in/ingela-jerat-962059a

 


Att följa varandra via LinkedIn har för många ersatt visitkorten. Man kollar upp varandra på LinkedIn istället och skapar kontakt. 5 tips för att komma igång med LinkedIn:

  • Ladda upp en profilbild. Byt gärna ut toppbilden till en mer personlig bild.
  • Följ ditt företag och tagga dig som anställd.
  • Fyll i dina erfarenheter och kunskaper i din profil.
  • Lägg till dina kollegor i ditt nätverk.
  • Sök på kunder och leverantörer och kolla in deras profil innan ett möte.

 

Ingela Jerat

Ingela Jerat

Head of Digital på NCC

Kommentera

Arkiv

Kontakta oss

Här kan du komma i kontakt med oss.

Följ oss