Guide för digital annonsering vinner pris internationellt

Under hösten arbetade vi i Expertteam Mediekvalité, en expertgrupp i samarbete med Sveriges Annonsörer, fram en guide om digital annonsering i syfte att förklara och förenkla begrepp inom digital kommunikation. I januari släpptes guiden och i torsdags vann den priset “WFA President’s Award” på Global Marketer Week i Lissabon.

World Federation of Advertisers (WFA) är en moderorganisation för alla annonsörorganisationer världen över och en intresseorganisation för världens 100 största annonsörer. Varje år arrangerar organisationen Global Marketer Week och i torsdags korades vinnarna av WFA:s President’s Award 2019. Bland inkomna bidrag världen över vann Expertteam Mediekvalités “Guide för digital annonsering”.

Personligen tycker jag förstås att det är fantastiskt kul att vårt arbete uppmärksammats internationellt i och med detta pris. Men ur ett större perspektiv bekräftar det också behovet som finns kring ökad förståelse och transparens inom branschen. Utvecklingen inom digital kommunikation sker snabbt och ständigt och som annonsör råder det stora utmaningar i att hänga med i svängarna. Guiden gör det lättare för annonsörer att förstå digitala annonsering och det är oerhört roligt att den fått positivt gehör på så kort tid.

Här kan du läsa mer om priset och ladda ner guiden!

Peter Bryngelson

Peter Bryngelson

Head of Brand & Communication Research på Demoskop

peter.bryngelson@demoskop.se
+46 73 522 55 50

Kommentera

Arkiv

Kontakta oss

Här kan du komma i kontakt med oss.

Följ oss